Zayıflamak İçin Neler Yapılabilir?


Zayıflama
Zayıflama

Yalnızca güzel görünmek için değil sağlığımızı korumak için de ideal kiloda olmamız gerekir. Fazla alınan kilolar, dış görünüşün yanında sağlığımızı da olumsuz etkileyebilir. Fazla kilolar kişide olumsuz psikoloji yaratabilir. Aynı zamanda sürekli kilo verme isteği de sağlıklı değildir. Bu durum anoreksiya denilen hastalığa dahi yol açabilmektedir. Anoreksiya hastaları ne kadar zayıflarsa zayıflasın yine de kilolu olduklarını düşünmektedir. Öyleyse sağlıklı yoldan zayıflamak için neler yapılabilir?

Zayıflamak İçin İlk Kural: Sağlıklı Zayıflamak

Unutmayın sağlık dış görünümden çok daha önemlidir. Bu nedenle zayıflamaya çalışırken asla sağlıksız yolları denemeyin. Bilmediğiniz ilaçları ve bitkisel destekleri kullanmayın. Doktor tavsiyesi olmaksızın kesinlikle ilaç kullanmayın. Vücudunuzu ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri içermeyen diyetlerden uzak durun.

İkinci Kural: Disiplin

Zayıflamayı aklınıza koyduysanız, her işte olduğu gibi düzenli olmanız ve kesinlikle disiplinli olmanızdır. Spor, diyet vb. yöntemlerden hangisini seçecek olursanız olun kararlı bir şekilde ilerleyin. Elbette sağlığınızı tehlikeye atacak anormal bir durum sezdiğinizde hemen profesyonel destek alın. Pek çoğumuzun temel sorunu aceleci olmaktır. Unutmayın ki iki günde sonuç almak mümkün değildir. Bu nedenle moral bozmadan kararlı şekilde programınızı uygulamalısınız. Metabolizmamızın sağlıklı yollardan çok hızlı şekilde kilo vermesi mümkün değildir. En çok yapılan yanlışlardan biri diyet programlarını kendimize uyarlamaktır. Bir diyetisyen veya başka bir profesyonelin hazırladığı diyetin belli noktalarını yapacağınız değişiklerle zedeleyebilirsiniz.

Üçüncü Kural: Spor Yapmak

Zayıflamanın yolları arasında neyi tercih ederseniz edin her gün aldığınız kaloriden fazlasını yakmalısınız.

Bu nedenle kilo verirken kendi kişisel özelliklerinize ve metabolizmanıza uygun sporlar seçilmelidir. Yalnızca diyet yaparsak vücut metabolizmasını hızlandıramayacağımızdan zayıflamak mümkün değildir. Öte yandan kaslarımızı da çalıştırmamız gerekmektedir. Diyete başladığımız andan itibaren kendimize ve vücudumuza uygun hedefler koymalıyız. Koyacağımız hedefler bizi aşırı zorlamamalı, adım adım zorlaştırmalısınız. Eğer fazla zorlanırsanız kendinize bunun her zaman böyle olmayacağını hatırlatın. Bir süre sonra vücudunuz yeni duruma uyum sağlayacak ve programınız kolaylaşacak.

Dördüncü Kural: Kafanıza Göre Diyet Yapmayın

Her bünyenin metabolizmasının birbirinden farklı olması nedeniyle herkese uygun diyet diye bir şey yoktur. Elbette genel kurallar vardır ancak bir doktora veya diyetisyene danışmadan rastgele diyet programı uygularsanız sonuç alamazsınız. Kaldı ki zayıflayacağım derken sağlınızdan olmak istemezsiniz. Unutmayın sağlıklı diyet vücudumuzun ihtiyacı olan mineralleri ve vitaminleri karşılamalıdır.

Çevremizden de sık sık duyduğumuz üzere su tüketimine dikkat etmek gerekmektedir. Su yalnızca kilo vermek için değil sağlıklı yaşam için de şarttır. Vücudun günlük su ihtiyacı karşılanmazsa böbrek taşı oluşumu, cilt ve göz kuruluğu, baş dönmesi ve yorgunluk, basur gibi sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bunun yanında su zayıflamaya yardımcı olur.

Abur cuburdan uzak durmak, organik besinler tüketmek, az yağlı yemek, öğünleri küçültmek, az tuzlu ve az şekerli yemek  hem sağlık hem de zayıflamak açısından yabana atılmayacak şekilde etki sağlayacaktır.


Like it? Share with your friends!

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.