Bamya Hangi Vitaminleri İçerir?


Bamya
Bamya

Bamya, bahçedeki en geleneksel sebze olmayabilir, ancak USDA Ulusal Besin Veri Tabanı uyarınca, A, B, C, E ve K vitaminleri de dahil olmak üzere zengin bir vitamin ve mineral içeriğine sahiptir. Bamya ayrıca kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum ve çinko içerir. Dahası, topikal olarak bamya balçık adı verilen yüksek seviyeli besleyici müsilajöz lif içerir. Sağlık yararlarının çoğu, içinde bulunan mineraller, vitaminler ve organik bileşiklerin varlığı nedeniyle tercih edilir.

Bamyanın İçinde Bulunan Vitamin ve Mineraller 

  • A, B, C ve K vitaminleri
  • Demir, kalsiyum, manganez ve magnezyum mineralleri

Bamyanın Faydaları

Bamyada yer alan lifler ile metabolizmanın ürettiği çeşitli toksinler yok edilir. Bu nedenle kişideki kalp rahatsızlıkları ve sindirim sistemi sıkıntılarında azalma görülür. Sindirim sistemi içinde yer alan asidi nötrleyerek kişiyi rahatlatan bamya bu şekilde ülsere de çare olarak tüketilir. Mide asitlerinin düzenlenmesi konusunda da bamyadan faydalanılır.

Göz sağlığı için de önemli olan bamya, retinayı korur. Aynı zamanda katarakt oluşumunun önüne geçilmesi için de bamya tüketilmesi tavsiye edilir. Sinir sistemi adına önemli görevler üstlenen bamya, bu şekilde stres ve depresyonu da azaltır. Kişinin kendisini pozitif hissetmesine katkıda bulunur.

Bamyada yer alan C vitamini, sağlam bir bağışıklık sistemi oluşturmaya yarar. Farklı negatif etkilere, hastalıklara ya da benzer durumlara önlem anlamında bamyanın içerdiği C vitamininden faydalanılması mümkündür.

Kan pıhtılaşması sırasında ihtiyaç duyulan proteinlerin üretilmesinde etkili olan K vitamini aynı zamanda kemik yapısı ve kemik gelişimi için de kritik bir öneme sahiptir. Bu anlamda bamya oldukça iyi bir besin kaynağı olarak K vitaminini servis eder.

Bamyada yer alan magnezyum, kalsiyum, demir ve manganez mineralleri iskelet sistemi için ciddi anlamda önem taşır. Vücudun ihtiyaç duyduğu çoğu mineral bamyada bulunur. Buradaki mineraller, yine bamyada bulunan K vitamini ile birlikte kemik yapısına katılırlar ve güçlü kemik yapılarının oluşmasını sağlarlar.

Kilo vermeyi ve sağlıklı bir şekilde zayıflamayı isteyenler için bamya önemli bir tercihtir. Lifli yapısı ile öne çıkan bamya kişilerde tokluk hissi yaratır. Bu şekilde de fazla yemek yemenin önüne geçilerek kontrollü bir biçimde kilo verilir.

Bamyanın Önemi

Bamya’nın Glisemik İndeksi Düşüktür: Diyabetik olan kişilere, sağlık uzmanları düşük GI değeri olan yiyecekleri yemeyi önerir. Bamya, GI indeksi 20 olan ve medikal standartlara göre üretilen yiyeceklerden biri olan bamya’nın GI değeri çok düşük olarak kabul edilir.

Bamya Böbrek Hastalıklarını Önler: Eğer tip-2 diyabet tanısı konulursa, böbrek sorunları bir tehdittir. Böbreklerle ilgili hastalıkların neredeyse yarısı diyabetlerden kaynaklanır. Diyetinizde bamya ve bamya suyunuzu düzenli olarak alıyorsanız, böbrek hastalıklarını önlemeye yardımcı olacaktır.

Bamya Sindirime Yardımcı Olur: Çözünür lif içeriğinden dolayı bamya, sindirim sistemini hızlandırmaya yardımcı olur, kan şekeri seviyelerini düzenler ve kalp hastalıkları riskini azaltır. Yani bamya sindirim sistemi için son derece iyidir.

Bamya Antioksidanlar Açısından Zengindir: Antioksidanlar açısından zengin gıdalar alırsanız, kanserin, kalp hastalıklarının ve erken yaşlanmanın önlenmesine yardımcı olur. Bamya, kuersetin, kateşin, epikateşin, prosiyanidin ve rutin gibi çok sayıda antioksidan içerir. Bu nedenle, sadece diyabetin önlenmesini ve tedavi edilmesini değil, aynı zamanda başka sağlık sorunlarının da önlenmesini sağlar! Hiç şüphesiz buna süper yemek denir!

Yüksek Lif İçerir: Bamya diyet lifi açısından yüksek olduğu bilinmektedir ve bu nedenle birçok sağlık uzmanı sindirim için yararlı olduğu konusunda hem fikirdir. Lifler, uygun bağırsak hareketini kolaylaştırarak vücuttaki sindirim sürecine yardımcı olur.

Diyabeti Önler: Bamya diyabetin önlenmesinde yardımcı olduğu bilinmektedir. Bu hastalığın önlenmesine yardımcı olan lif bakımından zengindir. Her gün bamya suyu hazırlamanız ve yükseltilmiş kan şekeri seviyesini kontrol etmek için sabahları günlük olarak içmek zorundasınız.

Folat Açısından Zengindir: Bamyadaki folatlar yeni doğan bir bebekte nöral tüp eksikliğini azaltır. Yani, gebelik öncesi dönemde veya hamilelik sırasında kadınlar için şiddetle tavsiye edilir.


Like it? Share with your friends!

0 Comments

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir