Kabak Nasıl Yenir? Kabağın Faydaları


Kabak
Kabak

Vitamin ve mineral deposu kabak kabakgiller familyasındandır. Kabak meyve olarak kabul edilir. Sarı renkli çiçekleri vardır. Sürüngen bir bitkidir. Kabak kalın kabuğuyla içindeki narin dokuyu korur. Sıcağı seven bir bitkidir. Yaz aylarında yetişir. Kabak sofraların vazgeçilmez lezzetlerinden biri olduğu kadar aynı zamanda faydalarıyla da bilinen bir sebze. Bu yazımızda kabağın faydaları nelerdir bir göz atacağız.

Kabak vitamin ve mineral değerleri yüksek bir besindir. Yüksek miktarda A ve C vitaminlerini içerir. Bunun yanında E ve K vitaminlerini de barındırır. Kabak magnezyum, demir, potasyum ve bakır minerallerini içerir. Ayrıca içerisinde karoten alfa, karoten beta, bitkisel protein, nişasta ve çinko barındırır. Lif kaynağıdır. Kabak antioksidan özelliktedir. Bu yönleriyle sağlık açısından çok faydalıdır.

Kabak ülkemizin her bölgesinde yetişen sebzelerden bir tanesi. İçerdiği B1, C vitamini, potasyum ve fosfor yönünden oldukça zengindir. Ayrıca içinde bitkisel protein, nişasta ve çinko da bulunur. Lifli gıdalar arasında en çok tercih edilenlerin başında gelir. Özelikle diyet yapanların tükettikleri olmazsa olmaz sebzelerin arasındadır. Besin yönünden çok zengin olduğundan dolayı kabağın buharda pişirilmesi tavsiye edilmektedir. Böylelikle içerdiği besin değerlerini de kaybetmeyecektir. Bununla birlikte en iyi tüketme yöntemlerinden bir tanesi de çiğ olarak salataların içine rendelenmesidir. Yine bu sayede diyet yapan kişiler için oldukça yararlı olacaktır.

Kabağın Faydaları

  • ​Yağ oranı az olduğu için kalp sağlığını korur. Zararlı doymamış yağ ve kolesterol içermez. İçerdiği magnezyum sayesinde kalp krizi, felç gibi önemli sağlık problemlerine yakalanma riskini azaltır.
  • Beta karoten sayesinde kansere yakalanma riskini düşürür. Özellikle ağız ve akciğer kanserini önler.
  • Kabak mineral yoğunluğuyla kemik sağlığına faydalıdır. Özellikle osteoporoz hastalığının önüne geçer. Eklem rahatsızlıklarına iyi gelir.
  • Bağırsakları çalıştırır ve kabızlığı önler.
  • Kabak C vitamini sayesinde bağışıklığı arttırır. Göz sağlığına iyi gelir. Kolon sağlığını korur.

Kabak Nasıl Tüketilmelidir?

Kabak çok düşük kalorilidir. 100 gramda 17 kalori enerjisi vardır. Liflidir ve tok tutar. Diyet yemeklerinde sıkça kullanılır. Ayrıca 1 fincan kabak rendesinde yaklaşık 135 miligram beta karoten içerir. Yüksek oranda potasyum sayesinde tuz dengesini sağlar.

  • Kabak pişirilerek veya çiğ olarak tüketilir. Çiğ halde rendelenerek salatalarda kullanılır.
  • Kabak kızartması yapılarak yenebilir. Soğan zeytin yağıyla kavrulduktan sonra üstüne orta boyutlarda doğranmış kabak eklenerek tüketilir.
  • Kabağın antioksidan etkisini arttırmak için kabak haşlanarak tüketilmelidir.
  • Kabak çekirdeği kurutularak kuruyemiş adıyla satılır ve tüketilir. Kabak çekirdeğin balla karıştırıp yenirse bağırsak parazitlerini döker. Kabak çekirdeği yağı sağlık için kullanılır. Özellikle cilt hastalıklarında kullanılır. Haricen masaj yaparak uygulanır. Günde 1 tatlı kaşığı kabak çekirdeği yağı iltihap dağıtır.
  • Kabağın bir çeşidi olan bal kabağı ile  kabak tatlısı yapılır. Bal kabağı küp küp doğranarak fırınlanır daha sonra ister şerbet ile ister bal veya pekmezle soslanarak yenir. Üzerine fıstık ya da fındık parçaları serpilerek tüketilmesi önerilir.

Sindirim Sistemine Yardımcı

Kabağın faydaları arasında en çok bilinen sindirim sistemine yardımcı olmasıdır. Özellikle kabızlık problemi çekenler için tüketilmesi gereken önemli bir sebzedir. Bununla birlikte idrar sökücü özelliği vardır. Basur ve prostat şikâyeti olanların bu şikayetlerini en aza indirir. Aynı zamanda kan şekerini düşürür. Tansiyon problemi yaşayanlar üzerinde etkili. Yüksek tansiyonu düşürür. Stresli ve sinirli olan insanları rahatlatarak stresten kurtarır. İçerdiği vitaminler temiz bir cilde sahip olunmasını sağlar.

Kabak Gençleştirir

Yüzünde kırışıklıklar bulunanlar için kabağın faydaları arasında gençleştirmesi de söylenebilir. Kabak tüketimi direkt olarak kendisini cilt üzerinde belli edecektir. Yaşlanmayı da geciktiren çeşitli özellikleri vardır. Kabağın bütün bu yararlarından faydalanmak için her gün kabak tüketmenize gerek yok. Hafta bir ya da iki öğün yeteri miktarda tüketmek sağlık bir kişi olmanızı sağlayacaktır. Kabak sevmiyorsanız reçel ya da tatlı gibi çeşitli şekillerde tüketebilirsiniz.


Like it? Share with your friends!

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir