Su İçerek Zayıflamak Mümkün Mü?


Alkali Su
Su

Hayat kaynağı su aynı zamanda sağlıklı kilo vermenin de anahtarı… Peki su içerek nasıl kilo verilir? İşte işin sırrı:

Yaz aylarına yaklaşırken hem kadınlar hem erkekler için ortak bir telaş başlıyor. Kış aylarında kalın kıyafetler içerisinde fazla kilolar belli olmasada yazın durum ne yazıkki bu kadar iç açıcı olmuyor. Sıcak havalarda kıyafet tercihinde sıkıntı yaşamamak adına, fazla kilolardan kurtulma çalışmalarıda artmaktadır. Teknoloji gelişmesiyle internet her eve girdi ve herkes evinden internete girerek kendine özgü bir diyet listesi bulabilmektedir. Ancak şunu belirtmek gerekir ki; her diyet sağlıklı değildir. İnternette yanıltıcı ve güvenilir olmayan sitelerde araştırma yaparken dikkatli davranmanızı tavsiye ederiz.

Gelelim konumuza; Uzmanlara göre günde en az 2 litre su içmemiz gerektiğini belirtiyorlar. Zaten suyun vücut için ne kadar önemli olduğunu bilmeyenimiz yoktur. İç organlarımızın her birinin ayrı ayrı ihtiyacı vardır suya. Diğer taraftan su cildi tazeler ve parlak bir görüntüye sahip olur. Vücutta biriken toksinlerden su yardımıyla kurtulmak mümkündür. Bu da  suyun zayıflama etkisinin de olduğuna işaret ediyor.Direk olarak vücuttan kilo atılmasına sebep olamasada kilo verme konusunda ciddi bir yardımcı oyuncu görevini üstlenir su. İçilen sudan herhangi bir kalori alınmayacağı için su mideyi doldurur ve kişide tokluk hissi yaratır. Yemeklerden önce 1 bardak su içmek, daha az yemek yemenize yol açacak ve kilo vermenize yardımcı olacaktır. Göbeklerinden kurtulmak isteyen insanların bol bol su içmeleri gerekmektedir.

Sabah kalkınca,kahvaltıdan önce içilen 1 bardak su vücut için işe yaramayan toksin maddelerin atılmasında etkilidir. Sabahları içilen 1 bardak su organlarımızın su ihtiyaçlarını karşılayacak ve  daha sağlıklı görevlerini yapmaya yardımcı olacaktır. Mide içerisinde asidin artmasıyla mide yanması ortaya çıkar. Eğer mide yanması esnasında vücuda su alımı olursa ,midedeki asitlik seviyesi düşecek ve mide yanması hafifleyecektir.

ZAYIFLARKEN DOSTUNUZ DOĞAL MİNERALLİ SU OLSUN!


Çünkü;

•Fazla kilolarınızdan kurtulma sürecinde metabolizmanızı hızlandırır.

•Yemekten yarım saat önce içilen 1 veya 2 bardak su tokluk hissi yaratarak besin alımınızı azaltır.

•Spor öncesinde, sırasında ve sonrasında içeceğimiz su; ter yoluyla kaybettiğiniz mineralleri yerine koymamızı ve yoğun egzersiz ile oluşan asidik ortamın alkali olmasını sağlar.

•Düşük sodyumlu doğal mineralli su özellikle mevsim geçişlerinde sık rastlanan ödemin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlar.

•Dışkının yumuşamasını sağlayarak kabızlığı önler. pH değeri yüksek su tüketimi asidik artıkların nötralize edilmesini sağlar.

NE ZAMAN VE NE KADAR SU İÇMELİYİM?

Beslenme ve Diyet Uzmanı Özlem Uyanık Ökesli su tüketiminin sağlıklı zayıflamada bir katalizör görevi gördüğünü belirterek; “suyu ne zaman içtiğiniz önemli değildir. Canınız su içmeyi istemeden, susamayı beklemeden su için. Su içmek için doğru zaman yoktur. Dikkat edilmesi gereken nasıl bir su içtiğinizdir. Temiz ve kaliteli su içmek önemlidir. Bununla birlikte kaybettiğiniz mineralleri yerine koymak ve vücudunuzun pH dengesini korumak için pH değeri yüksek doğal mineralli suyu tercih ediniz. Fiziksel aktiviteniz ve kilo durumunuza bağlı olmakla birlikte ortalama sağlıklı bir kadının 10, erkeğin ise 14 bardak su içmesi önerilmektedir. Bu durum sıcak yaz günlerinde artış gösterebilmektedir” açıklamasında bulundu…

SU GÜNLÜĞÜNÜZ OLSUN!

“Kendinize ne zaman su içtiğinizi sorun. Eğer cevabınızı hatırlayamıyorsanız kendinize su günlüğü yapın. Böylece birgün içinde ne kadar su tükettiğinizin farkında olacaksınız. Eğer yeteri kadar su tüketmediğinizi fark ettiyseniz hemen önleminizi alın ve yaşam tarzınızda küçük değişikler yapın”

KÜÇÜK DEĞİŞİKLİKLER, BÜYÜK KAZANIMLAR

•Yemekten yarım saat önce su içmeyi alışkanlık haline getirin.

•Size su içmenizi hatırlatacak su şişenizi yatağınızın başucuna koyun. Çalışma masanızda mutlaka su şişeniz olsun.

•Size ait bir su şişeniz olursa gün içinde ne kadar su içtiğinizi ölçebilirsiniz.

•Yemek sofranızda mutlaka su bardağınız olsun. Yemekle birlikte asitli içecekler yerine su için. Kolalı içecekler ve kahve su yerine asla tüketilmemelidir. Çünkü içeriklerinde ki kafein nedeniyle diüretik etki göstererek aksine vücuttan su kaybetmenize neden olurlar.

•Su satın alırken etiketini okumayı unutmayın. Sağlığınız için pH değeri yüksek ve doğal mineralli suyu tercih edin.

Kilo vermek için çalışanlara bir tavsiye ise; yediğiniz besinlerin kalori değerlerini öğrenmeye çalışın ve yediklerinizin toplamda kaç kalori olduğunu hesaplayarak günlük aldığınız kalori değerlerini takip edin.


Like it? Share with your friends!

0 Comments

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir